Kreatív alkotásaim szeretném megmutatni ezen a blogon keresztül nektek. Mindent, ami kikekerül a kezem alól. Legyen szó varrásról, ételről, lakberendezésről, ajándékról....


Nagyon örülök a látogatásodnak! Várlak vissza!


Thanks for your visit! Come back soon!





2012. március 5., hétfő

Csokis-fahéjas-diós koszorú

Eltelt egy kis idő az utolsó bejegyzésem óta. Több oka is volt a betű hiánynak. A munka és, hogy a gépem megadta magát jó pár napra. Nehezen viseltem az információ áramlás hiányát! Hála az égnek sikerült meggyógyítani és itt vagyok. Folytatom ott, ahol abbahagytam. Sok minden történt ezekben a napokban. Készülök már a húsvétra és lelkesen próbálok ki továbbra is új recepteket. Most megmutatom az új kuglófomat!

Csokis-fahéjas-diós koszorú:
Hozzávalók:
A tésztához:  55 dkg jó minőségű liszt, 10 dkg cukor , 2 tojás. 6 dkg olvasztott, kihűlt vaj,  2,5 dl tej, 5 dkg vaníliás pudingpor, 30 gr friss vagy 10 gr száraz élesztő  (én frisset  tettem bele), reszelt narancshéj.
Csokoládé krém:  5 dkg vaj, 5 dkg cukor , 1 tojás, 1/2 tk mandula kivonat, 3 dkg liszt, 2 dkg kakaó.
Ezen kívül:  3/4 csésze dió, 1/3 csésze juharszirup vagy méz, 2 ek olvasztott vaj, 10 dkg cukor, 1 tk őrölt fahéj, olvasztott vaj, kenéshez.
Elkészítés: az élesztőt kevés tejjel és 1 kiskanál cukorral felfuttattam, majd mindent a kenyérsütő gépbe tettem és dagasztó programra kapcsolatam. Közben elkészítettem a csokikrémet, a hozzávalókat összekevertem  és amíg a tészta kelt, folpackba csavarva  a hűtőbe tettem. Amikor a tészta szépen megkelt, akkor kézzel ellapítottam és 4 csíkra vágtam, majd a csíkokat 5 db-ba. A csokikrémet elosztottam rajtuk és gombócokat formáztam belőlük. A diót durvára vágtam és a szilikon kuglófsütő aljába öntöttem. A juharszirupot összekevertem az olvasztott vajjal és a dióra öntöttem. A gombócokat megkentem olvasztott vajjal és fahéjas cukorba forgatva a dióra sorakoztattam őket, 3 sorban. A tetejét megkentem a maradék vajjal és hagytam kb. 1 órát keln. Ekkor előmelegített sütőben 160 fokon sütöttem kb. 40 percet. Félidőben le kellett takarnom, mert nagyon barnult a teteje. Amikor kész lett hagytam a formában kicsit hűlni, majd  egy rácsra borítottam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése